Vijfde week, het 'aftel' proces - Reisverslag uit Couhé, Frankrijk van Sander Steigenga - WaarBenJij.nu Vijfde week, het 'aftel' proces - Reisverslag uit Couhé, Frankrijk van Sander Steigenga - WaarBenJij.nu

Vijfde week, het 'aftel' proces

Door: Sander Steigenga

Blijf op de hoogte en volg Sander

18 Augustus 2013 | Frankrijk, Couhé

Mmm... wat zal ik toch eens gaan schrijven. De vijfde week in Frankrijk is voorbij, het 'aftel' proces is nu werkelijk begonnen. Dit zal een rare week voor me worden. Aan de ene kant verlang ik erg naar huis; naar mijn familie, vriendinnen en ook weer om terug naar het Fontys te gaan... waarschijnlijk krijg ik van dat laatste spijt als ik weer twee weken bezig ben!
Maar aan de andere kant vind ik het ook raar dat ik afscheid moet gaan nemen van de mensen met wie ik zes weken non-stop heb gewerkt en geleefd. De aankomende week zal ik dubbele gevoelens hebben en het zal zwaarder zijn dan anders.

- Opa en Oma de Wijs zijn afgelopen dinsdag vertrokken om weer langzaam terug te keren naar Nederland. Ik heb het geluk gehad dat ze 1/3 van mijn bagage al mee konden nemen. Zo zal mijn koffer straks lichter zijn voor de reizen met de trein! Ik heb met hen vier heel leuke dagen gehad!

- Ik heb een rustige week achter de rug gehad qua activiteiten. Ze werden over het algemeen goed bezocht, maar we hebben deze week maar 1 keer minidisco gedaan. Waarom: De minidisco wordt over het algemeen door de Nederlandse kinderen bezocht en rond deze periode zijn er bijna geen Nederlanders meer te vinden. Aankomende week staat er (jammer, maar helaas) ook 1 keer en voor mij de laatste keer een minidisco op het programma.

Laura en ik hebben ook nog een casino-avond georganiseerd met behulp van onze collega's op de camping. Het was een superavond en er waren ook heel veel mensen. Als het aan mij had gelegen had ik het meerdere keren willen doen, maar ja... dat gaat nu niet meer. Het campingavontuur is bijna voorbij.

Deze week heb ik ook weer leuke mensen leren kennen en heb ermee kunnen chillen. Het weer was afgelopen week ook super dus ik ben lekker vaak naar het zwembad geweest!

Voor aankomende week staat de voorstelling: Tarzan op de planning. Maar ik ben benieuwd of dat net zo groot succes wordt als de Lion King. Er zijn weinig kinderen en voor zo'n voorstelling heb je natuurlijk kinderen nodig. Dus we zullen zien!
Ik merk wel dat het nu tijd wordt om naar huis te gaan, de camping is nog maar half bezet en het is zeer rustig. Het seizoen loopt ten einde...

Vandaag is het natuurlijk mijn vrije dag en ik ga vanavond met mijn Franse collegaatjes: Melanie, Pauline, Eloïze en Maxime naar Poitiers. Daar gaan we lekker de stad bezichtigen, eten bij de Mc Donalds en vervolgens naar de bioscoop. Dat wordt een leuk avondje! Ook aankomende week heb ik nog de tijd om met Florianne iets te bezichtigen. Dus ik kom deze week nog wel door ;) !

Nu echt tot snel! A bientôt et au revoir!
Sander :)

• 18 Augustus 2013 - 15:11

Helma :

Sander, voor deze laatste dagen probeer er dubbel van te genieten want het is zo voorbij.

• 18 Augustus 2013 - 15:53

Papa En Mama:

Hoi Lieve Sander,
    Weer een heel leuk verslag, het zal inderdaad wel dubbel zijn....dat is het voor ons ook....
    Wij hebben je daar natuurlijk bezig gezien, en het is helemaal jou ding. Je bruist van de energie en je straalt dus we snappen helemaal dat het afscheid nemen je zwaar gaat vallen, maar aan de andere kant...ooooh wat zijn we blij dat het einde in zicht is. Wij zijn hier met aftellen begonnen en we zullen je met open armen ontvangen !!!! Dus....geniet van de dagen die komen gaan, maak er nog iets moois van, wij wachten je zondag op en de deur staat wagenwijd open !!!!
    Dikke kus, Papa, Niels en Mama XXX